Algemene Voorwaarden Klanten

Deze ‘Algemene Voorwaarden Klanten’ zijn van toepassing op de relatie tussen Eatmeister, Chantal’s Imbiss en Klanten.

1. Definities

Aanbod: het product- en dienstenaanbod van Chantal’s Imbiss dat door de Klant via Eatmeister bij Chantal’s Imbiss kan worden besteld.

Bestelling: een bestelling van de Klant via Eatmeister bij Chantal’s Imbiss van het door de Klant geselecteerde Aanbod.

Klant: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Bestelling plaats via Eatmeister.

Overeenkomst: een overeenkomst tussen de Klant en Chantal’s Imbiss met betrekking tot een Bestelling en de bezorging of het afhalen van de Bestelling.

Platform: de website(s) en andere apparaten van Eatmeister.

Bedrijfsgegevens: de informatie van Chantal’s Imbiss met betrekking tot de handelaar en zijn contact gegevens, de producten en diensten die beschikbaar worden gesteld binnen zijn Aanbod, prijzen voor ieder afzonderlijk product en elke afzonderlijke dienst (inclusief BTW), bedrijfslogo, grafisch materiaal, bezorggebied (inclusief postcodes), bezorgkosten en minimale bestelbedragen, en andere informatie over Chantal’s Imbiss.

Product met leeftijdsgrens: elk product met een wettelijke minimumleeftijd, inclusief maar niet beperkt tot bijvoorbeeld een alcoholisch product.

Service: de commerciële diensten en/of werkzaamheden die door Eatmeister worden aangeboden aan de Klant, onder meer bestaande uit het publiceren van het Aanbod, het faciliteren van het tot stand komen van Overeenkomsten en het doorsturen van Bestellingen naar Chantal’s Imbiss.

2. Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden Klanten zijn slechts van toepassing op de Service. Eatmeister is niet verantwoordelijk voor het Aanbod. Op het Aanbod zijn, indien van toepassing, de algemene voorwaarden van Chantal’s Imbiss van toepassing.
  2. De Klant gaat door middel van het plaatsen van een Bestelling direct een Overeenkomst met Chantals’Imbiss aan voor de levering van het door de Klant geselecteerde Aanbod. De Klant is gebonden aan de Bestelling en heeft geen recht op terugbetaling, behalve in het geval van annulering door het Bedrijf op grond van artikel 6 hieronder.

4. Het Aanbod

  1. Eatmeister publiceert het Aanbod namens Chantal’s Imbiss. Eatmeister aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor de inhoud van het Aanbod en van de Bedrijfsgegevens op Eatmeister. Chantal’s Imbiss kan ingrediënten en additieven gebruiken voor maaltijden en drankjes, die allergieën en intoleranties kunnen veroorzaken. Als een Klant allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen, raden wij aan om telefonisch contact op te nemen met Chantal’s Imbiss voor actuele allergeneninformatie voordat de bestelling wordt geplaatst.
  2. Eatmeister geeft alle Bedrijfsgegevens zodanig weer, dat voor de Klant duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het Aanbod zijn verbonden.

4. De Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop ‘Nu kopen’ tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via Eatmeister.
  2. Na ontvangst van de Bestelling, zal Eatmeister de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.
  3. De Overeenkomst kan alleen door Chantal’s Imbiss worden uitgevoerd als de Klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de Bestelling. In geval van een “Afhaal” Bestelling is een adres niet nodig. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Chantal’s Imbiss te melden.
  4. In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor Chantal’s Imbiss.
  5. Indien de Klant kiest voor bezorging van de Bestelling, dan dient hij aanwezig te zijn op het door de Klant aangegeven bezorgadres om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen. Indien de Klant niet aanwezig is op het afleveradres wanneer de Bestelling wordt geleverd, en de Bestelling wordt geleverd door Chantal’s Imbiss zal Chantal’s Imbiss een redelijke inspanning verrichten om contact met de Klant op te nemen, om te bepalen waar de Bestelling moet worden achtergelaten. Indien Chantal’s Imbiss niet in staat is om contact met de Klant op te nemen, kan Chantal’s Imbiss de Bestelling op een redelijke locatie buiten, in de buurt van het bezorgadres, achterlaten. Chantal’s Imbiss (alsook Eatmeister) is niet verantwoordelijk voor de Bestelling (inclusief de kwaliteit of veiligheid van de Bestelling wanneer de Klant deze aantreft) nadat de Bestelling is afgeleverd.
  6. Als de bezorging van de Bestelling door Chantal’s Imbiss wordt uitgevoerd, kan kunnen er bezorgkosten of een servicetoeslag aan de Klant worden berekend. De bezorgkosten en servicetoeslag kunnen variëren afhankelijk van een aantal factoren, zoals de locatie en/of de waarde van de Bestelling, maar deze kosten worden altijd op Eatmeister vermeld voordat een klant een Bestelling plaatst.
  7. Indien de Klant kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient hij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van Chantal’s Imbiss, die in de bevestigingsmail of op de website van Eatmeister is weergegeven.
  8. Bij zowel het bestellen als het afleveren of afhalen van Bestellingen met Producten met leeftijdsgrens, vragen Eatmeister en Chantal’s Imbiss op grond van geldende wet- en regelgeving de Klant om identificatie. Als de Klant zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimumleeftijdseisen, worden in ieder geval de Producten met leeftijdsgrens van de Bestelling niet geleverd, en staat het Chantal’s Imbiss tevens vrij om de Bestelling in zijn geheel te weigeren. Wanneer de Producten met leeftijdsgrens op grond van dit artikel niet worden geleverd, kunnen er annuleringskosten aan de Klant in rekening worden gebracht, welke annuleringskosten ten minste zullen bestaan uit de waarde van de Producten met leeftijdsgrens van de desbetreffende Bestelling.
  9. Eatmeister aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.

5. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling

  1. Als u, de Klant, een consument bent, kunt u bepaalde wettelijke of statutaire rechten hebben wanneer u producten bestelt via Eatmeister. Onverminderd deze rechten (die, indien van toepassing, onverlet blijven) kan de Klant de Overeenkomst niet ontbinden wanneer de goederen in de aanbieding bederfelijk zijn, individueel op de klant zijn afgestemd, niet geschikt zijn voor retourzending vanwege hygiëne of gezondheidsredenen, of na levering onlosmakelijk zijn vermengd met andere goederen. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij Eatmeister worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant bij Chantal’s Imbiss is slechts mogelijk indien Chantal’s Imbiss expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk is.
  2. Chantal’s Imbiss heeft het recht de Bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.
  3. Indien de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan Chantal’s Imbiss alsmede Eatmeister besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Klant te weigeren.
  4. Eatmeister heeft het recht om namens Chantal’s Imbiss Bestellingen te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de contactgegevens. Indien de Klant schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen plaatst, dan kan Chantal’s Imbiss alsmede Eatmeister hiervan aangifte doen bij de politie.

6. Betaling

  1. Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 5.1 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is de Klant verplicht om Chantal’s imbiss te betalen voor de Bestelling. Door de Klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via Eatmeister of door betaling aan Chantal’s Imbiss aan de deur of op de afhaallocatie.
  2. Behoudens het bepaalde in artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. Afhankelijk van de door de Klant gebruikte betaalmethode, zal de verwerking hiervan maximaal 10 werkdagen in beslag nemen.

7. Klachtenregeling

  1. Klachten van de Klant over het Aanbod, de Bestelling of de uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij Chantal’s Imbiss te worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het Aanbod van Chantal’s Imbiss en de uitvoering van de Overeenkomst ligt bij Chantal’s Imbiss. Eatmeister kan alleen een bemiddelende rol aannemen.
  2. Als de Klant een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht bekend te worden gemaakt bij Chantal’s Imbiss

8. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Chantal’s Imbiss is zelf verantwoordelijk voor een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Deze kan bij Chantal’s Imbiss opgevraagd worden.

9. Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens

  1. Eatmeister alsmede Chantal’s Imbiss verwerken persoonlijke gegevens op van de Klant. Op de verwerking van persoonsgegevens is het Privacy statement van toepassing.


Versie 1.4 – 01-01-2024